איך ליצור חווית חיפוש נכונה בקמפיינים ממונים בגוגל
איך ליצור חווית חיפוש נכונה בקמפיינים ממונים בגוגל

חווית חיפוש

בעידן דיגיטלי שבו המשתמשים הם מעל הכל, אין תחום שחף מיצירת הסביבה או החוויה הטובה ביותר עבור צרכני תקשורת בזירות המדיה השונות.

אותו העקרון מושלך על תחום החיפוש באינטרנט בעזרת גוגל. מי שמפרסם בפלטפורמה, חייב עוד בשלב ההקמה לשים בראש סדר העדיפויות את יצירת מסע החיפוש הרלוונטי והטוב ביותר עבור הגולש. כל איש פרסום בגוגל אדס הוא ממוקד צרכן, בדומה לגוגל שמפעילה את מנוע החיפוש שלה. במידה ו'נסייע' ליצירת חווית חיפוש טובה, גוגל יהיו ביחסים טובים עם החשבון שלנו (כמובן שרק מטאפורית). הידידות הזאת תתבטא במחירים טובים יותר  עבור הקלקות והופעה של המודעות במיקומים גבוהים בדף החיפוש וכן בעת הקלדה של מונחים על ידי גולשים. במאמר הבא נציג את המושג, נתאר כל שלב שעובר גולש כאשר הוא מחליט לחפש דבר מה במנוע החיפוש ולבסוף נסביר איך מנהל הקמפיינים יכול לקחת את השליטה לידיים שלו ולוודא שאכן המשתמש זוכה לחווית חיפוש מצויינת אל מול המודעות שהוא מציג.

מה זה בעצם אומר חווית חיפוש?

זו הגדרה חדשה יחסית, המתארת את הדרך שבה כל מפרסם בגוגל מייצר 'מסע' נאות ומותאם למה שהמשתמש רוצה לקבל עליו מידע (בין אם זה מוצר או שירות כלשהו).

בשורה התחתונה, מדובר ביצירת מצב שבו המודעות שיוצגו לגולשים יהיו הרלוונטיות ביותר עבורו, בין אם בהקשר למונח שהקליד וכמובן בהתאם למצב הפסיכולוגי בו הוא מצוי.

מודעות למרכיבים של חווית החיפוש ואיך בעצם כל אחד משפיע על המשתמש, יכולים לעזור לשפר את ביצועי הקמפיינים בגוגל אדס ולזכות לקליקים רלוונטיים יותר.

מה מרכיב את חווית החיפוש:

1. מונחי חיפוש- מן הסתם, בשביל שיווצר טריגר בין מודעה לבין משתמש, חייבים להיות מונחי חיפוש. למי שלא יודע, תחת הלשונית keywords בקמפיינים > search terms, אפשר לגלות אילו מונחי חיפוש גרמו להופעה של המודעות (וכיוצא בזאת- אילו שאילתות הביאו הכי הרבה קליקים, המרות וכו'). כאן מתחיל המפתח: במידה והמודעות של הקמפיין יופיעו בעת חיפוש לא רלוונטי, גם תקציב יתבזבז על 'קליקי סרק', שהסיכוי שיביאו המרה כלשהי מאוד קלוש ובנוסף: חווית החיפוש של הגולש נפגעת. פרסום ממומן בגוגל יכול להיות יעיל ולהציג בדיוק מה שהמחפש רוצה לדעת או לקנות, כל עוד יש הלימה בין מונח החיפוש לתוכן של המודעה ולאתר של העסק שמפרסמים.

דוגמא: נניח שיש חשבון מודעות שהמטרה שלו היא לפרסם עורך דין שיושב בעיר חיפה לענייני פלילים בלבד. תחום מאוד ממוקד ונישתי נכון?

עכשיו, נניח שבאחד הקמפיינים שנפתחו נעשה שימוש במילת מפתח רחבה יחסית, "עורך דין לענייני פלילים". אגב, בהזנת מילות המפתח יש לעשות את ההפרדה בין סוגי ההתאמות.

הדוגמה שניתנה למעלה היא בהתאמה לביטוי (phrase match), כלומר אותה מילת מפתח תופיע רק כאשר מונח החיפוש יכלול את מה שנמצא בתוך הגרשיים בנוסף לעוד ביטויים לפני אותם מילים או לאחריהם. אם יש רצון לאסוף נתונים ולקבל מידע על צורת החיפוש בידי גולשים (מה שיכול לעזור בקבלת רעיונות למילות מפתח חדשות), ניתן להשתמש ב'התאמה רחבה לביטוי' (broad match modifier), אותה אפשר לקבוע על ידי הצבת הסימן + לפני כל חלק בביטוי המפתח שנבחרו. כך בעצם אפשר לקבוע שהמודעה תחשף רק כאשר אותם מיליות חופשו, אך הסדר אינו משנה. כך אפשר להגדיל את הסיכויים לחשיפה. הסוג הספציפי ביותר הינו 'התאמה מדוייקת' והיא קובעת שאך ורק אותו הביטוי יצור טריגר לקמפיין שנוצר. למשל, הגדרת הקיוורד [עורך דין פלילי] קובעת שרק במקרה ואדם חיפש את הביטוי הזה במדויק- המודעות יופיעו.

במידה ולא יעשה שימוש באחת מה'הגבלות' הללו, המערכת תראה את המודעה גם אל מול חיפושים רחבים עם מילים נרדפות או שזוהה קשר כלשהו לאותן מילות המפתח (לכן אגב, עדיף לעשות שימוש רק אם המצב מאוד קשוח וקשה להגיע למיצוי תקציב).

זאת הדרך להגביל את המערכת ולהמנע מהופעה אל מול מונחי חיפוש שאינם קשורים לנישה של החשבון > דבר שעלול לגרור קליקים לא רלוונטיים > אכזבה של הגולש מהיעד אליו הגיעה וכותצאה מכך: 'הענשה' מצד גוגל (עלייה במחיר לקליק ואי הופעות באופן יחסי להזנות של חיפושים).

יכול להווצר מצב שכאשר נבדוק את דו"ח מונחי החיפוש נגלה המון שאילתות לא רלוונטיות כמו למשל עורך דין לענייני פלילים בירושלים.

בכוונה הצגתי מצב הלקוח מנישה שהמחיר לקליק בה יקר. הדיוק חייב להיות גבוה ואין מקום לבזבוז תקציב על לחיצות סתמיות על המודעות.

בחלק הזה הנפגע העיקרי הוא הקמפיינר, אך הסתכלות ולמידה מתמדת מהדרך שבה הגולשים מחפשים ועושים שימוש במנוע של גוגל יכולה לעזור ליצור מודעות טובות יותר, לקבל רעיונות למילות מפתח חדשות וכמובן לשלול סרץ' טרמס שאינם תורמים להשגת המטרות של העסק.

2. המודעות- פלוני אחד סיים להקליד את מבוקשו במנוע החיפוש, הוא לוחץ ok ו… הדבר הראשון שהוא יראה לנגד עיניו (ברוב המקרים, כמובן שתלוי מקרה) יהיו מודעות של גוגל אדס.

זהו השלב הכביכול קל, כי הרי יש גולש שמחפש את הפתרון שניתן לספק לו, אבל כניסה לאתר לא תתבצע אם המודעה לא תקלע בול למה שאותו אלמוני רוצה למצוא.

איך אפשר להגדיל את הרלווטניות לגולש? ראשית המודעה חייבת להיות הכי מותאמת שאפשר למונחי החיפוש. בנוסף לכך, מגבלת התווים מחייבת את הקמפיינרים להשתמש במיקרו קופי הכי מדוייק שיש ולהעביר מסר ענייני במהירות. לתת יתרונות משמעותיים של העסק או ציון של מבצע לזמן מוגבל, יכולים להעלות את אחוזי ההקלקות. אבל כמו שהודגש בתחילת הפסקה, הכי חשוב זה שהמודעה תחפוף עד כמה שאפשר את מה שהמשתמש רצה למצוא. אותו גולש יודע מה הוא רוצה לקבל ואם תהיה התאמה בין המחשבה שלו למודעה, תיווצר התאמה והוא אוטמטית יימשך אליה. אם נתייחס מעט לצד הקוגנטיבי, חשוב לזכור שכל אחד ואחת מאיתנו מדמיינים את העתיד על בסיס מה שמוכר לנו, טווח הזמן אינו משנה. ברגע שיש התאמה בין מונח החיפוש למודעה, מי ש'גיגל' לא יהסס ללחוץ על הדבר הראשון שיהיה תואם במדוייק את מה שראה בדימיון והוא תואם את מבוקשו.

מעבר לכותרות,  יש לנצל את האפשרות ליצירת תוספים שונים למודעה- יתרונות, שירותים, מיקום, חיוג מהיר ותוספי לינקים. בנוסף, כאשר תציבו כתובת אליה יגיעו המקליקים למודעה תשימו לב לחלק של ה path, שבעצם מקביל ל'סלאג' כאשר בונים דף אינטרנט.

אם למשל מישהו מחפש 'עורך דין לענייני משפחה', תוכלו להוסיף לכתובת האתר את שם הדף שאליו יגיע הגולש, גם אם הוא לא תואם במציאות את הכתובת.

(תמונה עם דוגמא)

3. האתר/ דף הנחיתה- אחרי שאותו גולש לחץ על המודעה, הוא יגיע לכתובת שהוזנה בעת הקמת המודעה. כאן נכנס אלמנט נוסף הקשור למערכת הפרסום, שכן במידה ולא תהיה הלימה למילות המפתח ולמונחי החיפוש, ציון האיכות יירד והחשיפה של אותן מודעות תפגע (ועל זה תתווסף התהליך שצויין קודם לכן, ה'סנקציה השלילית' של גוגל אדס).

נקודה שחשוב לזכור: יש  לוודא שהדומיין/ דף ספציפי מותאם למובייל, דבר שאפשר לעשות בקלות דרך google mobile friendly ולקבל מידע על התאמת התוכן עצמו וכן מהירות טעינת האתר. מכירים את זה שאתם רוצים לפתוח אתר אינטרנט ואחרי 4 שניות אתם מתחילים להתעצבן? זו תכונה אופיינית לאנשי המאה ה- 21. אסור להקל ראש גם בנושא האתר, בשביל להבטיח שהמחפש ישלים את המסע שלו בהצלחה.

לכן יש להיות בטוחים שהאתר ברור ונוח לשימוש, שתוך שניות אדם ממוצע יכול להבין לאן הוא הגיע ואיפה הוא יכול לקבל את מבוקשו. בחזרה למקרה עורך הדין לענייני פלילים- המודעה תפנה לעמוד רלוונטי המדבר על אותו השירות.

יצירת חווית חיפוש טובה תעשה את ההבדל בין קמפיין שיביא תוצאות בצורה חורקת לבין ניצול תקציב ברמה הגבוהה ביותר- תוך השגה מקסימלית של תוצאות.

כל עוד יוצגו לגולשים מודעות רלוונטיות לביטויים שהם מחפשים, בשילוב אתר נגיש ומותאם בתוכן לאותם מונחים, יהיה קל יותר להגיע למצב האופטימלי עבורם וכמובן למנהלי הקמפיין.

פוסטים קשורים

מכירת מוצרים באינטנרט דרך גוגל- כל מה שצריך לדעת על קמפיין מסוג שופינג

מכירת מוצרים באינטנרט דרך גוגל- כל מה שצריך לדעת על קמפיין מסוג שופינג

אנשי PPC  בוודאי שמעו על המושג 'גוגל שופינג' ועל האפשרויות הרבות שקמפיין מסוג זה מעניק למפרסמים, אך בעלי חנויות אינטרנטיות ופיזיות אולי טרם נחשפו לכלי הפרסומי היעיל, שיכול לסייע בהעלאת הרווחים בטווח הקצר והארוך. במאמר הבא נספק סקירה מעמיקה אך מתומצתת של  שופינג במערכת...

קראו עוד
תגידו שלום למילות המפתח-DSA מהו קמפיין

תגידו שלום למילות המפתח-DSA מהו קמפיין

כמנהלי קמפיינים אנו חולי שליטה, אנחנו רוצים לדעת על מה אנו מוציאים כסף וכיצד הוא חוזר אלינו בצורה הכי טובה ויעילה. אנו יושבים שעות על גבי שעות על מנת לשנות תקציבים, בידים, קופי למודעות, מחקר שוק על צרכנים וחיפוש מילות מפתח שימירו לנו בצורה הכי טובה. המון זמן מתבזבז...

קראו עוד
מתחרים לוחצים על המודעות שלי בגוגל – מה הפתרון?

מתחרים לוחצים על המודעות שלי בגוגל – מה הפתרון?

בעלי עסקים רבים נוהגים לפרסם את החברה או השירות שלהם דרך מערכת הפרסום של גוגל, על מנת להגיע לקהל לקוחות חדש שמחפש בזמן אמת בדיוק את מה שבעל העסק מציע.הבעיה היא, שבמקרים מסויימים מתחרים נוהגים 'לשחק מלוכלך' וללחוץ המון פעמים על מודעה מסוימת של אותם בעלי העסקים...

קראו עוד

לקוחות ממליצים

אפקטיב מרקטינג קיבלו לניהולם חשבון גוגל מנוהל טוב מכל הבחינות, ובכל זאת הביאו עליה מרשימה בביצועים שממשיכה כל חודש

עמית פרי | מנכ״ל

פנדז  pandazzz.co.il

בקליקסיז יש לנו תאריך הסטורי וקריטי שהשפיע על הגידול המהיר בלקוחות. זהו היום שהתחלנו לעבוד עם אורי

אילן מישולבין | שותף וסמנכל שיווק 

 קליקסיז   clickcease.com

From day 1, i knew i was in safe hands. Uri takes the time to really get to know your aims, challenges and how your company works and this makes all the difference - someone on your side who knows what he is doing and that you can depend on to get the job done.

James Heron | Director of marketing

Iron Source  ironsrc.com

We have been working with Uri for the past few months, and to be honest- i couldn't have asked for a more professional, dedicated Google expert! Uri created and is now executing on a daily basis our strategy, media buying, campaign optimization, and the results are spot on!! I highly recom

Ron-Ami Erlich | Head of User Acquisition

Minta  withminta.com

דברו איתנו

לקוחות ממליצים

אפקטיב מרקטינג קיבלו לניהולם חשבון גוגל מנוהל טוב מכל הבחינות, ובכל זאת הביאו עליה מרשימה בביצועים שממשיכה כל חודש

עמית פרי | מנכ״ל

פנדז  pandazzz.co.il

בקליקסיז יש לנו תאריך הסטורי וקריטי שהשפיע על הגידול המהיר בלקוחות. זהו היום שהתחלנו לעבוד עם אורי

אילן מישולבין | שותף וסמנכל שיווק 

 קליקסיז   clickcease.com

From day 1, i knew i was in safe hands. Uri takes the time to really get to know your aims, challenges and how your company works and this makes all the difference - someone on your side who knows what he is doing and that you can depend on to get the job done.

James Heron | Director of marketing

Iron Source  ironsrc.com