בעולם של היום עסקים רבים מפרסמים את עצמם דרך פלטפורמות שונות בזירה הדיגיטלית – גוגל, פייסבוק, טאבולה אאוטבריין ועוד. אסטרטגיית שיווק מוצלחת תגרום לקבל שיחות טלפון דרך הקמפיינים, דבר מבורך המזרים לקוחות וכך העסק שלהם מתקיים.
אך כיצד יוכלו לעקוב אחר השיחות בצורה אפקטיבית אם הן מגיעות מכל כך הרבה מקורות שונים?
במאמר הבא אנו נסביר כיצד ניתן לעקוב ולנתב את הכסף שלנו לאפיקים הנכונים שאכן מביאים לנו את התנועה האיכותית ביותר.
בעולם השיווק הדיגיטלי אחד הדברים ההכרחיים ביותר הינו מעקב אחר התנועה שממנה מגיעים הלקוחות שלנו.
אנו רוצים לדעת בכל רגע נתון, מאיפה הגיעו הלקוחות. למה זה קריטי? הסיבה היא פשוטה:
מכיוון שנרצה לדעת היכן שווה לנו להשקיע יותר כסף בסופו של דבר כדי להביא כמה שיותר לקוחות בכמה שפחות כסף. תהליך זה נקרא בשפה המקצועית אופטימיזציה.
בעלי עסקים רבים החלו להבין את חשיבות הפרסום באינטרנט, בעיקר בגוגל ופייסבוק.
כאשר אנו מפרסמים ברחבי האינטרנט והרשתות החברתיות אנו מתייחסים לערך שנקרא המרה.
בין עסקים שונים, ייחשבו המרות באופן שונה. אם נתמקד בנושא המאמר, יש עסקים שחיים משיחות נכנסות של לקוחות פוטנציאליים. ככל שהשירות נחשב ל’דחוף’ יותר, כך עולה הסבירות שהאדם הממוצע יעדיף ליצור קשר ישר עם בית העסק ולא להשאיר פרטים בטופס (ליד), אינסטלטורים למשל. שוב כמובן שזה לא חוק מחייב. יש עסקים שההמרה המרכזית שלהם היא מכירה – חנויות אינטרנטיות היא הדוגמא הטובה ביותר לכך.
אז,במידה ואתם מפרסמים דרך גוגל, פייסבוק או פלטפורמות אחרות, תרצו תמיד לדעת מהיכן הגיע התנועה שלכם, מהיכן נסגרו הרכישות, או הגיעו הלידים אל הלקוח שלכם.
מהם מספרי טלפון וירטואלים וכיצד הם עוזרים להבין מהיכן מגיעות השיחות?
מספר וירטואלי הוא למעשה מספר טלפון שכאשר מחייגים אליו, מתבצעת הפניה מהמספר הוירטואלי למספר הפיזי של בעל העסק.
בארץ פועלות מספר חברות המפעילות קווי טלפון וירטואליים כגון :Maskyoo, PayCall, מה עובד, CallBox ועוד.
מדידת השיחות מתבצעת על ידי שינוי המספר באופן דינמי בהתאם למקור התנועה ממנו הגיעו המשתמשים. כך אנו מעניקים מספר ייחודי לכל מקור תנועה ממנו יגיעו ההמרות שלנו אל בית העסק אותו אנו מפרסמים.
כל פרסומת שיוזר לוחץ עליה, בין אם היא תהיה דרך מודעה בגוגל, באנר, או פייסבוק – ייחשפו למספר ייחודי. מדידה זו היא קריטית ותשפיע רבות על כל מאמצי השיווק שלנו בתור מפרסמים.
ישנם חברות המספקות שירותים שונים הכוללים ביניהם גם התממשקות לגוגל אנליטיקס
בנוסף להקלטת שיחות.
כך תוכלו לדעת בדיוק מאיזה מקור תנועה הגיעו השיחות שנסגרו בסופו של דבר ו’לחשב מסלול מחדש’ לאותו מקור תנועה.
השוואה בין השירותים אותם מספקים החברות השונות:
Paycall
חברת פייקול מציעה מעקב אחר שיחות בצורה אפקטיבית במיוחד.
פייקול מספקת מגוון שירותים שונים וביניהם:
ניטור שיחות נכנסות לבית העסק באמצעות מגוון דוחות מפורטים (כולל ייצוא)
✓ ניטור הודעת SMS המתקבל למספר הווירטואלי ומעובר ישירות לנייד של בית העסק – בלעדי!
✓ טעינת 6 קבצי סאונד ייחודיים לקו (הן למתקשר והן למקבל השיחה)
✓ הקלטת שיחות
✓ תסריטי שיחה מגוונים (קו שלוחות, מעבר בין עדיפויות, צלצול במקביל, מיני מרכזיה ועוד)
✓ תזמון שעות פעילות של בית העסק
✓ תאים קוליים- הודעות שנשמרות נשלחות למייל
✓ מתן הרשאות ללקוחות נוספים כולל בחירת לוגו לכלל המשתמשים
✓ שליחת SMS למתקשר/ לבית העסק בסיום שיחה
✓ שליחת מייל לבית העסק במקרה של שיחה שנענתה ו/או לא נענתה
✓ התממשקות ואינטגרציה למערכת CRM או מערכת לידיים בזמן אמת
✓ זיהוי המתקשר- האפשרות לבחור מה יוצג למקבל השיחה על המצג (המספר המקורי/הווירטואלי)
✓ מערכת התראות למייל עם דוחות לבחירה
✓ רשימה שחורה
✓ מספרים וירטואליים בינלאומיים
המחיר נוח במיוחד ומתאים לכל בעל עסק. בעלות של כ 99 ש”ח בחודש תקבלו :
- עד 400 דקות בחודש
- עד 4 מספרים וירטואליים
- עד 400 הודעות SMS יוצאות בחודש
Maskyoo
היתרון של המערכת היא בתיעוד הנתונים של השיחות: אורך שיחה, סטטוס השיחה (נכשל/הצליח) זיהוי מספר המתקשר, זיהוי פרופיל יוניק של מתקשר והצגת הנתונים בדו”חות הניתנים ליצוא לקובץ אקסל.
✓ סוגי הדו”חות : דו”ח לפי שעות/ דו”ח יומי/ דו”ח חודשי . אפשרות לקבלת דו”חות בחיתוך עפ”י ערכים
נבחרים, קידומת, שם המפרסם ועוד…
✓ הקלטות אישיות וייחודיות בעת חיבור השיחה.
✓ טיוב הרשומות בסיווגים השונים וכן, הגנת המידע מפני מתחרים “מעתיקים”.
המוצרים של מסקיו-
- מספרי Maskyoo – מערכת למדידת שיחות
- SMS – מערכת הפצת הודעות טקסט
- VMS – מערכת הפצת הודעות קוליות
- לידים – בקרה וניטור לידים לעסקים
- מספרים דינאמיים
- Calltracking.co.il
- טיוב SMS
- טיוב VMS
בשורה התחתונה, מעקב מדוייק אחר שיחות טלפון שמקורן בפרסום דיגיטלי יאפשר לכם ללמוד הרבה יותר את התוצאות, לשפר את הביצועים של אסטרטגיית השיווק וללמוד הרבה יותר על קהל הלקוחות הפוטנציאלי של העסק.
בחירה באחת מהפלטפורמות שהוצגו, או כל אחת אחרת מהקיימות בשוק, תתן מענה איכותי ומקיף לצורך המתעורר במהלך הקידום בזירות השונות במדיה.