כמנהלי קמפיינים אנו חולי שליטה, אנחנו רוצים לדעת על מה אנו מוציאים כסף וכיצד הוא חוזר אלינו בצורה הכי טובה ויעילה.
אנו יושבים שעות על גבי שעות על מנת לשנות תקציבים, בידים, קופי למודעות, מחקר שוק על צרכנים וחיפוש מילות מפתח שימירו לנו בצורה הכי טובה.
המון זמן מתבזבז לנו במהלך היום על מנת להביא את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק שלנו או עבור העסק של קליינטים שלנו.
מה אם אני אגיד לכם שיש דרך לפתור את חקר מילות המפתח, התאמת המודעות ובכך לחסוך לכם הרבה זמן ומאמץ?
טוב, בואו נדבר תכלס – Dynamic Search Ads) DSA), מה זה ואיך להשתמש בזה?
מודעות חיפוש דינמיות מאפשרות לנו למקד אתרי אינטרנט שלמים, או חלקים מהם, מבלי שנצטרך ליצור מילות מפתח ולהעתיק מודעות לכל ההתאמות האפשריות.
במקום זאת, בכל פעם שמתרחש חיפוש של משתמשים רלוונטיים, המערכת תיצור עבורנו באופן דינמי מודעה עם כותרת המבוססת על החיפוש של היוזר, ועם טקסט המבוסס על דף הנחיתה הרלוונטי ביותר שלנו באתר.
ע”י כך נוכל גם לגלות המון ביטויים שמשתמשים מחפשים ואנו לא מודעים עליהם אפילו, ונעשה זאת דרך ה Search Term Report.
מה ההבדל בין קמפיין DSA לבין קמפיין Search רגיל?
כותרות במודעה
בשונה מקמפיין חיפוש רגיל בו אנו בונים את המודעות בעצמנו, בקמפיין DSA המערכת תבנה עבורנו מודעה דינמית בהתאם לעמוד הנחיתה.
עדיין נצטרך לחשוב על תיאור רלוונטי עבור המודעה, אבל חוץ מזה הכל נעשה אוטומטית.
Bid
ממש כמו קמפיין טקסט, קמפיין DSA מתומחר על בסיס עלות לקליק. העלות נקבעת על פי מספר הפעמים שלחצו על המודעה כפול העלות המקסימלית לקליק שאנו מוכנים לשלם. שלא כמו קמפיין טקסט רגיל, אנו לא נתמחר הצעות מחיר למילות מפתח בודדות מכיוון ש- DSA אינה משתמשת במילות מפתח. במקום זאת, נתמחר הצעות מחיר ברמת היעד האוטומטי.
מיקודים אוטומטיים הם למעשה רשימת העמודים השונים באתר שאנו יכולים למקד אליהם.
איך להקים קמפיין DSA?
הקמת קמפיים DSA היא די פשוטה למעשה.
כמו שהיינו יוצרים כל קמפיין אחר, נעבור את התהליך של יצירת קמפיין טקסט.
בעת ההגעה לעמוד הנ”ל, תהיה לנו אופציה לבחור ב DSA.
נזין את הדומיין של האתר שלנו ולאחר מכן נקים אד גרופים בהתאם:
בעת הקמת האד גרופים נוכל לבחור אחת משלוש אפשרויות-
- קטגוריות שונות שהמערכת נותנת לפי האתר שלנו – חשוב לומר שלא תמיד הקטגוריות מתאימות לצרכים, אבל ניתן לבחון זאת לפי כל עסק בנפרד, וכן לפי צרכים אישיים.
- שימוש בURL ספציפיים לטרגוט RULE מוסים שנבחר (לדוגמא- מילה שתופיע בכותרת, תוכן העמוד וכו’) – שימושי אם יש עמודים ספציפיים שבהם נרצה להתמקד
- טרגוט של כל האתר ולתת למערכת פשוט ללמוד לבד
השלב האחרון הינו בניית התיאור במודעות, זאת גם האופציה היחידה שלנו להתאמה במודעות עצמן.
אופטימיזציה לקמפיין DSA
אופטימיזציה לקמפיין DSA שונה מקמפיין חיפוש רגיל מכיוון שכמו שהזכרנו למעלה את העובדה כי אנו לא מטרגטים מילות מפתח.
כיצד כן נוכל לבצע אופטימיזציה?
Negative search terms- נוכל לראות בדוח של ה search terms את הנתונים פר חיפוש של יוזרים, בדיוק כמו קיוורדס בקמפיין חיפוש.
כך נוכל לדעת איזה ביטויים פחות ממירים ולשים אותם בנגטיב, בנוסף נוכל גם להוסיף עמודי נחיתה שלא רלוונטיים.
לדוגמא- אם יש לכם אתר שמוכר Ecommerce, ובנוסף הקמתם בתוכו עמוד בלוג. המערכת תטרגט יוזרים שיחפשו ביטויים שקשורים לבלוג: ביטויים שאינן תורמים למכירה ( Lower Funnel), אבל כן חשובים שיהיו.
לכן, תוכלו לשים בנגטיב את הביטויים הללו ב Negative search terms.
ההמלצה הינה להשאיר ביטויים שממירים בתוך ה DSA ולא להוציא אותם החוצה לקמפיין נפרד כפי שאנו רגילים.
זאת אומרת, אם מצאתם ביטוי שממיר לכם היטב, אל תוציאו אותו לקמפיין נפרד או אד גרופ נפרד בתוך קמפיין חיפוש רגיל, אלא תנו לו לרוץ בתוך קמפיין ה DSA.
לסיכום
קמפיין DSA יכול לתרום רבות לחשבון שלכם, ובהחלט כדאי לכם לנסות אותו.
במידה ואין לכם מספר רב של עמודים באתר לא בטוח שהיינו ממליצים לכם להשתמש בקמפיין זה, מכיוון שהוא פועל טוב יותר עם כמות גדולה של עמודים. כך למערכת קל יותר לסרוק את האתר ולזהות ביטויים חזקים שחוזרים על עצמם ויש עליהם מספר גדול של חיפושים.
בהצלחה!